Olympus STYLUS Traveller SP-800UZ zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus STYLUS Traveller SP-800UZ zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lccookie1992 03-02-2011

Toen ik als eerste de camera kocht dacht ik deze ziet er leuk uit en de 30x zoom is handig heb er prachtige foto,s mee gemaakt ook panorama foto,s gaan heel goed ik zelf heb de afgelopen weken geen nadelen kunnen vinden

Viva0109 24-12-2010

Ik vind dit een geweldig toestel.
Misschien moet je geen vergelijking willen maken met een DLSR of met een camera uit een duurder professioneler segment, zoals de Panasonic FZ 38 met Leica lens.
Die is dan ook een stukje duurder en voor de huis-tuin en keukengebruiker misschien een overkill.
Ik zie hier veel negatieve reacties.
Ik lees meestal reviews op een andere pagina, en hier zie je 4 pagina's met reviews vol lof over deze camera:

Zelf ervaar ik geen onscherpte, wel houd ik me aan de voorkeursinstellingen die ik aanpas aan de omstandigheden en/of mijn onderwerp.

Ronaldino 12-10-2010

Ik kom tot dezelfde conclusie als Erik Fotograaf.
De camera kan echt alles, maar ik mis scherpte in de foto's. Ook ik had een 765 en die maakte onder alle omstandigheden goeie foto's. Van stillevens kun je met deze camera wel mooie foto's maken, maar in het donker of bij beweging is het niet je van het! Helaas!

Erik Fotograaf 10-10-2010

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Olympus sp800 uz.
Het is een mooie camera met veel opties en zeker groot zoom bereik.
Echter laat de kwaliteit van de foto's te wensen.
Foto's zijn niet scherp te krijgen waardoor juist alle mooie details gemist worden.
Het is jammer maar dan heb je ook niets aan het grote zoom bereik.
Ik heb jaren met de Olympus c765 uz gefotografeerd maar deze foto's zijn kwalitatief veel mooier en zeker veel scherper. Ik ben echt teleur gesteld in de Olympus sp 800uz.
Juist omdat ik zo tevreden was met mijn oudere camera heb ik deze camera erbij gekocht vanwege het grote zoom bereik. Maar wat mij betreft zonde van het geld.

Spakkie 01-08-2010

Heb deze camera(de zwarte) nu 3 maanden in mijn bezit en hij bevalt prima. Vooral het grote zoombereik en de enorme hoeveelheid megapixels maken deze camera tot een toppertje.
Een aparte zoeker mis ik niet. Het scherm is duidelijk genoeg,ook in de zon.
Ik begrijp ook niet waarom de consumentenbond deze camera zo matig beoordeeld.
Ik had hiervoor een Nikon Coolpix met "slechts" 4 megapixels en 3x optische zoom.Deze maakte op zich mooie foto's maar veel te klein zoombereik naar mijn zin. Vandaar dat ik die Nikon heb ingeruild voor de Olympus.

ekopp 09-07-2010

2 dagen in mijn bezit gehad en ik vind het een heel prettig toestel. Ik heb het echter terug gebracht en de Panasonic FZ38 genomen omdat ik de zoeker erg miste. Een prachtig breedbeeld scherm, maar ik moest mijn leesbril opzetten om een foto te maken en vond dat toch lastig. Verder een heel fijn toestel, makkelijk in gebruik, mooie foto's, maar wil je wat meer dan kom je toch aan de Panasonic.
Overigens vind ik de foto's van de panasonic die ik sinds vandaag heb toch ook mooier en scherper.

hans kool 08-04-2010

Ik heb zelf ook een aantal dagen met deze camera kunnen fotograferen en ik ben het roerend eens met bovenstaande recentie. Wat mij vooral opviel was de lage ISO waarde waarmee deze camera kan werken. Ik maakte onbewogen foto's volledig ingezoomd waarbij de iso niet boven de 200 kwam.